WhatsApp’tan gelen o mesajlara sakın tıklamayın: Bilişim uzmanından kritik uyarı

Bilişim Okuryazarlığına Dair Bilinçlendirme Haftası

Bilişim okuryazarlığına dikkat çekmek amacıyla her yıl 1-7 Mayıs tarihleri arasında “Bilişim Haftası” kutlanmaktadır. Bu özel hafta, tüm bireylerin teknolojiyi doğru ve bilinçli bir şekilde kullanmalarını teşvik etmekte ve bilişim alanında farkındalığı artırmayı hedeflemektedir.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından resmi olarak kabul edilen bu hafta boyunca, çocuklardan gençlere kadar tüm bireylere dijital güvenlik, yapay zeka, siber zorbalıkla mücadele ve internet etiği gibi konularda bilişimin önemi anlatılmaktadır. Ayrıca, çevrim içi alışverişler konusunda da tüketicilere uyarılarda bulunulmaktadır.

“Sosyal Medya Düzenlemesi Özgürlük Kısıtlaması Olarak Algılanmamalı”

TBD Başkanı Altınsaat, Bilişim Haftası kapsamında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi. Altınsaat, teknolojinin çocuklar tarafından kötüye kullanımının önlenmesi için ailelere evde, eğitimcilere ise okullarda önemli sorumluluklar düştüğünü belirtti. Ayrıca, siber zorbalığın önlenmesinde teknolojinin doğru kullanımının hayati önem taşıdığını vurguladı.

Altınsaat, “Türkiye Bilişim Derneği olarak okullardan gelen talepler doğrultusunda velilere, öğrencilere ve öğretmenlere yönelik ayrı seminerler düzenleyerek geri dönüşler aldıklarını” ifade etti.

Sosyal medyada 16 yaş altı gençlere yönelik düzenlemeye de değinen Altınsaat, bu düzenlemenin özgürlük kısıtlaması olarak algılanmaması gerektiğini söyledi. Sosyal medyanın getirdiği riskleri tamamen engellemenin mümkün olmadığının altını çizen Altınsaat, çocuklara, aileler ve eğitimciler tarafından kontrol edildiğini anlatmanın önemine vurgu yaptı.

“Çevrim İçi Alışverişlerde Güvenilir Siteler Tercih Edilmeli”

Altınsaat, bilişim alanındaki farkındalığın artmasının çevrim içi alışverişlerde dolandırıcılığın önlenmesinde önemli bir rol oynadığını belirtti. Sahte rezervasyon siteleri veya ödeme sayfaları gibi dolandırıcılık yöntemlerine karşı dikkatli olunması gerektiğini hatırlattı.

Vatandaşların e-posta veya WhatsApp aracılığıyla gelen linklere direk olarak gitmeden önce dikkatli olmaları gerektiğini belirten Altınsaat, çevrim içi alışverişlerde güvenilir sitelerin tercih edilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca, işlem yapmadan önce sitenin yorumlarını, şikayetlerini ve memnuniyetini incelemenin riskleri minimum seviyeye düşüreceğini söyledi.

Related Posts

Huawei’nin bilim atağı: Hedef saatlerin daha akıllanması!

Huawei, Helsinki’de yaklaşık 1000 metrekarelik yeni bir sağlık laboratuvarının kapılarını açtı. Bu tesis, şirketin sağlık ve fitness sektöründeki küresel araştırma platformu olarak konumlandırılıyor.

Spotify’ın HiFi özelliği yine gündemde

Spotify’ın dört yılı aşkın süredir beklenen kayıpsız (lossless) müzik hizmeti, sonunda yaklaşıyor olabilir. Uzun süredir sessiz kalan ve zaman zaman üst düzey yöneticilerden gelen belirsiz açıklamalarla gündeme gelen bu özellik, şimdi Spotify uygulamasının masaüstü ve mobil sürümlerinde keşfedilen yeni kod satırlarıyla tekrar umut verdi.

“Geniş kapsama ve yüksek internet hızı, ancak makul ihale bedelleriyle mümkün”

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, Türkiye’nin 5G’ye geçiş sürecinde spektrum politikalarının önemine dikkat çekerek, “Spektrum kaynaklarının hem tüketici refahını hem de sektörde uzun vadeli yatırımları teşvik edecek bir yöntemle tahsis edilmesi kritik” dedi.

Xiaomi 16 serisi bomba gibi geliyor

Xiaomi’nin heyecanla beklenen amiral gemisi 16 serisi, teknoloji kulislerinde şimdiden büyük yankı uyandırıyor. Çinli şirketin bu yılın sonlarına doğru tanıtmayı planladığı seri, yeni bir premium modelle ve Mi 11 Ultra’dan tanıdık bir özellikle …

Tarihin en büyük veri sızıntısı FBI ve Google uyardı! Peki kullanıcılar ne yapmalı?

Siber güvenlik tarihine geçen yeni bir olay, dijital dünyada endişe yarattı. Google, Meta, Apple gibi teknoloji devlerini de kapsayan 16 milyar kullanıcı adı ve şifre kombinasyonunun sızdırıldığı açıklandı. Bu sızıntı, bugüne kadar tespit edilmiş en …

500 bin satışın 350 bini ithal

Türkiye’de bu yılın ilk 5 ayında satılan 500 binden fazla otomobilin 350 bin adedi ithal markalardan oluştu. İç pazardaki yerli araç payı otomobilde yüzde 31, hafif ticari araçta yüzde 20, ağır ticari araçlarda yüzde 63 seviyesinde gerçekleşti. Yerli üreticide en büyük kan kaybı ise yüzde 80 ithalatı geçen hafif ticari araçlarda gerçekleşti.